Školní poradenské pracoviště
Od 1. září 2016 v souvislosti s novelou školského zákona tvoří tým školního poradenského pracoviště školní psycholožka, výchovná poradkyně, školní metodička prevence, speciální pedagog a sociální pedagog.
Školní poradenské pracoviště naplňuje především tyto cíle:
- pracuje se všemi subjekty školy a vytváří tak širokou základnu primární prevence školní neúspěšnosti a rizikového chování
- sleduje účinnost preventivních programů aplikovaných školou a vytváří metodické zázemí pro jejich vytváření a realizaci,
- připravuje podmínky a rozšiřuje možnosti integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, individuální reedukace některých žáků
- buduje příznivé sociální klima pro integraci kulturních odlišností a přijímání sociálních odlišností na škole,
- posiluje průběžnou a dlouhodobou péči o žáky s neprospěchem a vytvořit předpoklady pro jeho snižování,
- prohlubuje včasnou intervenci při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů,
- poskytuje metodickou podporu učitelům
- prohlubuje a zlepšuje spolupráci a komunikaci mezi školou a rodiči,
- integruje poradenské služby poskytované školou se službami školských poradenských zařízení (zejm. pedagogicko-psychologické poradny, speciálně pedagogická centra, střediska výchovné péče) a s úřady práce.