Základní škola Fr. Plamínkové

s rozšířenou výukou jazyků Praha 7, Františka Křížka 2

IMG 3115

Projektový den Kanada

Dne 8. března na naší škole proběhl projektový den Kanada. Tento den představoval završení dvoutýdenního úsilí, kdy všechny třídy připravovaly svůj projekt na dané téma o Kanadě.

Třída 1.A nám ve svém projektu představila bobra, národní kanadský symbol, a 1.B nás uchvátila svým projektem o lososech. Na obrovském plátně děti zachytily migraci lososa z moře do řek, kde dochází k proměně jeho barvy na červenou.

Ve druhých třídách děti ztvárnily originální znaky národních parků a přiblížily nám zvířata, pro které jsou kanadské lesy domovem - medvědy, rysy či veverky.

Všechny třídy se velmi snažily a bylo hezké porovnat jejich nápady. 3.A vytvořila velké figuríny hokejistů a 3.C krasobruslařů, 3.B nám představila fakta o polární lišce, losovi a tuleních a na nástěnce jsme našli i jejich plyšové provedení.

Ve čtvrtých třídách se žáci rozhodli především pro trojdimenzionální modely (aniž by se domluvili). 4.A měla půvabné červené stodoly utopené ve žlutých polích, 4.B vytvořila horskou krajinu s řekou a zlatokopy a 4.C postavila krásný maják svítící nad mořem (primární materiál majáku jsou toaletní ruličky).

Na druhém stupni nalezneme mapu Kanady - vytvořila 8.A a moc se jim povedlo! Všechny třídy se velmi snažily a vytvořily nádherné a osobité projekty. Děkujeme!

Škola tak získala půvabný nádech kanadské divočiny a během dne se žáci vydali na putování po škole s kvízem a snažili se najít správné odpovědi na nástěnkách tříd. Také ve výuce se žáci věnovali Kanadě, např. počítali vzdálenost trasy na kanadské mapě či stáří CN Toronto tower.

Mezitím se ve školní tělocvičně odehrával turnaj v curlingu. Ptáte se, jestli máme v tělocvičně led? Pro opravdové nadšence v curlingu led není potřeba, stačí terč a gumové kroužky, které po parketové podlaze perfektně kloužou. Ještě je potřeba zvolit správnou techniku, záklek a švih zápěstím. Takže na dvou drahách a za organizace našich deváťáků si žáci měli možnost porovnat své síly a umění dobrého odhadu.

Na prvním stupni vyhrála 5. B, ale nebylo to suverénní vítězství. 1.B jim dala zabrat. Obě třídy nasbíraly v turnaji 27 bodů a sehrály spolu finále, kde 5.B vyhrála o jeden bod. Na druhém stupni hrály o finále osmé třídy, boj to byl ukrutný a na prvním místě se nám umístila 8.B! 

Na závěr dne na žáky v jídelně čekalo kanadské menu: rybí polévka, poutine (hranolky, omáčka a sýr) a lívance s javorovým sirupem.

Tak jsme se najedli, také poučili, inspirovali a v létě by to chtělo vyrazit do Kanady!